Onge(h)oord opwindend

Verlustig je hier aan de finale van de erotische schrijfwedstrijd Het Rode Oor.
Door Yannick Geens op 30 mrt 2018
Nieuws
Literatuur
Het Rode Oor
Cast Glass

Perzikemoji. Perzikemoji. Perzikemoji. In de Brusselse Beursschouwburg en de Nieuwe Liefde in Amsterdam stonden de wellustelingen woensdagavond te trappelen voor de finale van Het Rode Oor. Op zoek naar een coup de foudre, pikant gefluister, maar vooral: een orgiastische dosis kortverhalen en krolse tunes van Cast Glass om de erotiek van af te likken. Uw correspondent was gluurder van dienst.

‘Als ik eindelijk mijn ogen opendoe, zie ik dat ook zijn was klaar is.’ In het alledaagse leven een huishoudelijke besogne, vanavond is het een stuk minder onschuldig. Centrifugerende wasmachines, glimmende, welgevormde vruchten en koude wanden van een verlaten pand doen de dijen tegen elkaar aan schurken. Het publiek vleit zich tegen de lippen van de ontwapenend zachte, maar bijzonder seduisante podiumtijgers Isil Vos, José Kuipjers, Tys Huys en Benny Ceuppens. Vanavond krijgen we de kans te vluchten naar de diepste krochten of de hoogste hemels van ons verlangen.

 

Erotiek is immers niet alleen ontspanning maar ook ontsnapping, zo weten Tijs Huys en de Stichting Nieuwe Helden. Ondanks alle zinnelijke details van vanavond, hebben we aanzienlijk minder seks dan de generatie voor ons. Veel verder dan het instructieboek Pruimen op sap komen we blijkbaar niet. Maar goed, tot zover de daad. Seksuele fantasie valt veel slechter te turven, maar is daarom niet van minder belang. In een gedachtewereld hebben libido en lust vrij spel, in tegenstelling tot hoe het er vaak in de realiteit aan toegaat. Sneu. Mentaal onaneren is in dat opzicht niet alleen bevrijdend, maar ook een goede manier om je pandapunten te compenseren.

Een stomend hete versie van 'Wij zijn de laatsten in de wasserette' door Isil Vos.
Tijs Huys over erotiek en verbeelding.

Dus ja hoor, aanwezigheid in onze Brusselse liefdestuin is uiterst verantwoord. Naast het juryoordeel is namelijk ook de stem van het gretig luisterende publiek van belang om te bepalen welke finalist zich thuis kan gaan verwarmen aan de porseleinen trofee, een ontwerp van Steve Michiels. Daarnaast wordt het winnende verhaal gepubliceerd in Charlie Magazine en ontvangt de uitdagende winnaar 250 euro. Alsof de spanning al niet hoog genoeg was. Een kruis gaat spannen, een deel van de zaal gaat onrustig verzitten.

 

De telefoon gaat over, presentatrice Katrijn Van Bouwel zoekt haar verleidelijkste hoek voor de camera. Aan de andere kant van de hotline wacht de niet minder gewillige Lucas De Man die de finale simultaan in Amsterdam presenteert. De stomend hete ontmoeting temidden de centrifugerende wasmachines van Luz Berge is aan beide kanten van de lijn de winnaar. Prachtig pikant, zo blijkt ook volgens het verslag van de juryleden Nina Polak, Sven Vitse, Selma Franssen en Mia Timiaan, auteur van de hete taalbrok van vorig jaar.

Winnares Luz Berge neemt haar prijs in ontvangst.

Ook zin om eens goed te zwieren? Geef je hier en/of hier over aan het winnende verhaal, ‘Wij zijn de laatsten in de wasserette’.

 

Het Rode Oor is een organisatie van deBuren en Stichting Nieuwe Helden in samenwerking met De Nieuwe Liefde, Beursschouwburg, Verkadefabriek, Charlie Magazine en Broadly (het vrouwenplatform van Vice).

Vertel het verder: